1. předpoklad: **On-line obchodování je „účinnější“ a ušetří finanční prostředky zainteresovaných stran.** Tento předpoklad s sebou nese určité riziko: nebere totiž v úvahu zájmy prodejců a především pak zájmy výrobců fyzických komodit.
2. předpoklad: **Zisk z vyšší účinnosti mohu výhodně zpeněžit.** Hráči na trhu jsou nepochybně připraveni platit za účinnější služby. V energetice však zvýšení účinnosti sjednávání transakcí není velké. Elektronická burza bude vydělávat pouze tehdy, prodá-li její majitel ještě něco jiného.
3. předpoklad: **Moje on-line burza bude nejlepší, takže využije veškerou likviditu trhu.** Jinými slovy: dostatečná podpora marketingu změní obchodní modely – nepochybně omyl.
4. předpoklad: **Jakmile jsem získal dostatečnou likviditu, mohu určovat srovnávací ceny.** Toto tvrzení vyvolává řadu vážných otázek. Odpověď na libovolnou z nich může znehodnotit celý model.
V současném tržním prostředí je pouze minimální šance, že index získá stejné uznání jako srovnávací cena.