Nejvýznamnější dodavatelé softwarových produktů odpovídají na poptávku po sítích B2B pro správu obsahu novými strategickými programy (např. iniciativa **Open Content Network** společnosti **SAPMarkets**, popř. program **Global Content Network** od **Commerce One**).
Výměnu obsahu komplikují jak bariéry technické povahy (komplikace při řízení, oddělené „ostrovy“ obsahu a nekompatibility), tak bariéry obchodního charakteru (nedostatečné povědomí o obsahu, potřeba stanovení dodacích lhůt a nedostatečná měřítka).
S pomocí sítí B2B pro správu obsahu mohou obchodní partneři tyto bariéry překonávat a současně dosáhnout následujících výhod: - **nižší náklady** (v oblasti technických a lidských zdrojů), - **vyšší produktivita** (rychlejší a kvalitnější rozhodování), - **vyšší zisky** (zpeněžení obsahu), - **zvětšení dosahu organizace** (větší počet míst připojení k webu) a - **větší flexibilita** (rychlá a snadná změna rozsahu organizace, bez velkých nákladů).
Sítě B2B pro správu obsahu dělíme do tří kategorií: - **sítě pro distribuci obsahu** (někdy se též mluví o „syndikaci“), - **sítě pro shromažďování obsahu** (za účelem vytváření přidané hodnoty) a - **sítě pro výměnu obsahu** (bývá součástí větších tržišť).
Praktický význam sítí B2B pro správu obsahu demonstruje autor tohoto článku na dvou odvětvích: - finanční služby a - moderní technologie.