Rozjeďte YouTube marketing s pomocí influencerů

Marketing s využitím vlivných osobností, tzv. influencerů, na síti YouTube je na vzestupu. I tak je to však stále mladý obor a benchmarky se neustále posouvají. Co tedy udělat, abyste vyjednali co nejlepší nabídku?

Ilustrační snímek

Nebojte se vyzkoušet více influencerů, abyste našli ty, kteří pro vaši značku budou fungovat nejlépe. Dokonce i menší, velmi úzce zaměření influenceři mohou přinést slušný zájem jejich úzce vymezeného publika. Úspěch vašich kampaní závisí především na tom, jak daný influencer umí prodávat.

Vyjednávání o odměně pro influencera

Nejprve musíte najít základ pro výpočet odměny: obvykle to bude počet zobrazení nebo dosažený dosah. Hodnota influencerů závisí na tom, kolik odběratelů a kolik diváků mají. Pokud videa vašeho influencera v průměru vidí zhruba asi 20 % nebo více z celkového počtu odběratelů, jsou odběratelé pravděpodobně skutečně reální uživatelé.

Když budete využívat analytický software, budete moci sjednat ještě lepší podmínky díky tomu, že kompenzaci navážete např. na počet prokliků nebo podobné metriky. V prvním kroku tedy zatím jde jen o to, od čeho se bude výše odměny odvíjet.

Vyjednávání o obsahu

Potřebujete mít jasnou představu o obsahu, který chcete propagovat. Měla by to být jen krátká reklama, nebo chcete být do videa více zapojeni? Cena se podle toho bude lišit.

Také si rezervujte dostatek času pro prodiskutování a vyzkoušení několika různých nápadů na video, abyste vždy stihli najít a vybrat ten nejlepší. Potřebujete obsah, který skutečně rezonuje s publikem. V kalendáři také mějte dostatečnou časovou rezervu, v ideálním případě v řádu týdnů. Nezapomínejte počítat se zvláštními svátky, výročími a jinými příležitostmi.

Prověřte výsledky a prodlužte spolupráci (nebo ji ukončete)

Sledujte výsledek spolupráce. Pokud dosažená čísla nejsou dobrá, můžete zkusit vyjednat snížení odměny, úpravu obsahu nebo si najít někoho úplně nového, shrnuje článek na webu business2community.com.

Pokud zaznamenáte úspěch, můžete postupně dokonce přeměnit influencera na ambasadora značky. S opakovanou spoluprací a navázáním stabilního vztahu to nebude těžké. Pokud jsou navíc vaše firemní hodnoty a aspirace pro influencera a jeho publikum přitažlivé, třeba se nakonec spokojí i s nižším honorářem.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com