Proti spamu se dá bojovat

Se spamem, tedy s nevyžádanými e-maily, asi přišel do styku každý z nás. Naprosto stoprocentní metoda pro jejich eliminaci ještě vynalezena nebyla, existují však způsoby, jak jejich množství výrazně snížit. Článek přináší několik tipů, jak na to:
* První rada je poněkud paradoxní: neodhlašujte se z rozesílacích seznamů (tento proces označujeme jako opt-out), ani neodpovídejte na přijaté e-maily. Dokazujete tak, že vaše adresa je stále aktivní, čehož mohou využít spousty dalších rozesílacích seznamů.
* Nastavte si filtry pro přijatou poštu. Většina e-mailových programů to umožňuje. Například Microsoft Outlook používá poměrně srozumitelný systém pravidel, který pomáhá třídit přijatou poštu do složek. Některé poštovní programy mohou také blokovat odesílatele.
* Když přispíváte do diskusních fór nebo ostatních veřejných skupin, zadávejte adresu v takovém tvaru, aby ji nemohly použít automatické rozesílací programy, ale aby si ji uživatelé mohli ručně přepsat a pozměnit, pokud by chtěli na váš příspěvek reagovat (příklad: josef.novak@seznam.cz se může změnit na josef.novak@seznam.cz**ech**).
* Vytvořte si více poštovních účtů – jeden pro soukromé účely, rodinu a přátele, další pro vyžádané reklamní e-maily a jeden pro účely přispívání do diskusních skupin.
* Můžete využít i specializovaných filtrovacích služeb.
* Jediným spolehlivým způsobem však zřejmě je rezignovat na tyto nevyžádané e-maily a jejich trpělivé vymazávání. Koneckonců, v běžné poštovní schránce se vám určitě také kupí spousta letáků, které vyhazujete...

**Datum vydání:** III/2002
Zdroj: Ecommerce-guide - průvodce elektronickým obchodováním
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ecommerce-guide