- e-mail usnadňuje komunikaci s více zúčastněnými stranami, - komunikace prostřednictvím e-mailu je rychlejší, - e-mail má písemnou formu a slouží rovnou jako záznam o určitém jednání.
Pro organizace je v současné době podle výsledků výzkumu důležité zajistit prostředí elektronické pošty stejnou stabilitu, jakou dnes vykazuje komunikace telefonická. V této souvislosti hovoří zejména o ochraně před spamem, e-mailovými bombami, počítačovými viry a selháními podnikových informačních systémů. Jistý problém stále zůstává i s archivací odeslaných a přijatých obchodních e-mailů. Obchodníci se proto svých telefonů zcela nezříkají. Používají je proto, že jsou v některých případech pořád více osobní a vytvářejí srozumitelnější kontext dané situace.
Obchodní komunikace se velmi rychle vyvíjí a mění. Elektronická pošta stále více nahrazuje faxování, technologie VoIP (Voice over Internet Protocol) pak klasické telefonování. Na vzestupu je stále i využívání mobilních telefonů a technologií posílání textových zpráv v reálním čase, tzv. Instant Messaging.