Stále více firem spouští své vlastní blogy. Mohou jim soužit k různým účelům, jako je například posilování morálky nebo sdělování důležitých zpráv zaměstnancům, zákazníkům a dalším podílníkům. Mají své klady i zápory, které je třeba zvážit.
Proti
- Údržba firemního blogu vyžaduje hodně času. Je třeba velký objem kreativní energie a pravidelné aktualizování, aby obsah zůstával živý.
- Blogování vyžaduje silné dovednosti v oblasti písemné komunikace a vy nemusíte mít vhodné lidi na vhodných pozicích. Chcete-li například zřídit blog generálního ředitele, měl by váš ředitel umět a mít čas psát. Ředitelský blog může být zajímavým obohacením vašeho webu, ředitel však musí být ochoten převzít potřebnou odpovědnost.
- Blogy jsou tak populární, že jejich důvěryhodnost jakožto zdroje informací klesá. Vlastní blog si dnes může založit kdokoli. Návštěvníci vašich stránek proto nemusejí považovat váš blog za důvěryhodný. I zaměstnanci a další podílníci mohou preferovat tradičnější média, jako je e-mail nebo oznámení na poradě.
Pro
- Založit firemní blog je velmi jednoduché. Dostupné technologie jsou dnes tak uživatelsky příjemné, že se průměrný zaměstnanec rychle naučí, jak blog aktualizovat. Tento úkol lze proto delegovat důvěryhodným zaměstnancům s dobrou znalostí psaní.
- Firemní blogy oslovují mladší skupiny spotřebitelů a zaměstnanců. Chcete-li využít energie, nadšení a nákupní síly této demografické skupiny, může být firemní blog dobrým zdrojem.
- V případě krize nebo mimořádné situace je firemní blog dobrým médiem pro šíření informací. Lze jej rychle upravovat a publikovat aktuální důležité informace pro zaměstnance i zákazníky.
-kk-