Přitáhnou ceny pohonných hmot kupující na internet?

Ceny pohonných hmot stoupají nejen kvůli přírodním katastrofám a nepříznivému globálnímu klimatu. Někteří obchodníci provozující e-komerci (internetový obchod), si ale mnou ruce: Možná právě ceny pohonných hmot donutí zákazníky, aby nechali auta doma, zasedli za internet a nakupovali on-line.

Ve skutečnosti by ceny pohonných hmot mohly mít dopad na aktivity e-komerce protichůdnými způsoby: zvýšením nákladů dopravy do skladů, výše zmíněným přilákáním zákazníků, nebo zvýšením nákladů expedice.

Lodní gigant FedEx již oznámil předpokládané zvýšení cen o 5,5 % právě kvůli rostoucím cenám pohonných hmot. Otázkou je, co se stane po tomto zvýšení cen, které údajně přijde od roku 2006 a zda budou ostatní přepravní společnost FedEx následovat.

Doprava zdarma je nejvyhledávanější atribut pro zákazníky e-komerce, který společnosti nabízejí. Stažení této výhody by mohlo mít pro e-komerci vážné následky.

Z průzkumu ze září tohoto roku, kterého se účastnilo 1891 spotřebitelů a 119 obchodníků e-ekomerce, vyšlo najevo, že 79 % spotřebitelů upřednostňuje ty obchodníky, kteří nabízejí dodávku „zdarma“. V minulém průzkumu bylo toto číslo téměř shodné. Je to tedy jeden z mála atributů, který nepozbyl důležitosti v porovnání s průzkumem v minulém roce.

-av-
Article source CIO Insight - online magazine for IT managers
Read more articles from CIO Insight