Firmy, které byly založené nikoli na Internetu, ale jako normální, „kamenné“ obchody, považují Internet za zvláštní planetu, obydlenou novými neznámými značkami. To je však relativní. Když se podíváme na seznam nejnavštěvovanějších webových stránek, najdeme zde v podstatě pouze poskytovatele přístupu na Internet. Když tyto nové zavedené značky budeme ignorovat, zjistíme, že všechny ostatní již patří firmám, které jsou známé v reálném světě.
Zatímco se tedy velké firmy snaží vejít v povědomí i na Internetu, čistě internetové společnosti jsou mírně v nevýhodě. Příkladem může být knihkupectví **Barnes and Noble**, které svým vstupem do internetového světa jen získalo, zatímco jeho čistě internetový konkurent, **Amazon.com**, zaznamenává v poslední době pouze ztráty.
Problémem je zejména nepřehlednost Internetu – aby lidé nemuseli složitě prohledávat webové stránky, raději jdou „najisto“ a hledají značky, které znají z reálného světa. Aby proto nové firmy uspěly, nesmí mít své stránky založeny pouze na obsahu. Jako perspektivní se jeví využívání a vývoj nových (internetových) technologií – jako příklad je možné uvést firmu **Real.com**, která vyvíjí software pro přehrávání audio- a videosouborů. Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist