Během let prošla tato technologie několika fázemi vývoje – první umožnila integrované plánování podnikových zdrojů (ERP) a tím i snížení výdajů, další fází byla správa managementu dodávek ve spojení s internetovou komunikací. Dnešní vývoj směřuje právě ke spolupráci prostřednictvím webových portálů – na rozdíl od předchozích nepostrádá poslední stupeň komunikace lidský faktor a flexibilitu. Ve světě virtuálních pracovišť je každý nucen ke sdílení znalostí s ostatními – jen tak plně využije potenciál systému.
Z hlediska investic by měly podnikové portály pomoci zlepšit zákaznické služby, snížit výdaje, zlepšit kvalitu a zrychlit zpracování úkolů. Musí však také zajišťovat potřebnou míru zabezpečení, administrativní podporu, vyhledávací služby… Velmi významnou stránkou firemního portálu je jeho obsah – na jednoho technika je potřeba 4 – 10 pracovníků (spisovatelé, žurnalisté, tazatelé…), kteří se budou starat o jeho náplň.
**Datum vydání: VI/2002** Article source Destination KM - strategické informace o správě znalostí pro transformace podniků Read more articles from Destination KM