Platíte za firemní reputaci?

Firmy, které obstarávají řízení reputace mají své místo v novodobém firemním ekosystému, přestože jen omezené. Služby, které poskytují například ReputationDefender a DefendMyName si účtují poplatky v řádech stovek dolarů za asistenci při odstranění nebo zmírnění nelichotivých informací o klientech.

Firmy citují například úspěšné příklady z praxe klientů, aby zamaskovaly jedovaté komentáře v blozích, trapné fotografie nebo jiné nepříjemné materiály, které kolují na internetu. Je ale zřejmé, že není v jejich silách setřít všechnu špínu a někdy může taková snaha vyvolat i opačnou reakci.

ReputationDefender zasílá ve jménu klienta e-mail majiteli stránky. V něm představí sebe i klienta, poukáže na urážlivý komentář a velmi slušně požádá o jeho odstranění. V případě, že majitel stránky nereaguje, někdy doporučuje ReputationDefender, aby klient využil služeb právníka.

DefendMyName, dva roky fungující složka portlandské marketingové firmy QED Media Group LLC, se snaží negativní informace pohřbít pod promoční stránky, blogy a fóra, která pro své klienty vytváří. Její sazby začínají na 1 000 USD za měsíc.

Přidávání pozitivního obsahu jako boj proti negativním komentářům není proti pravidlům Googlu v případě, že obsah je originální a firma nevyužívá manipulační techniky k tomu, aby stránky dostala výše ve vyhledávačích.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal