Občerstvení během dne
Pokud pracujeme ve virtuálních týmech, anebo se omezeně setkáváme v kanceláři, je skvělé vzájemné vztahy utužit i neformálně během nabitého pracovního dne. Ranní dovážka například kávy s dortem na home office, anebo bedýnky s čerstvým ovocem do kanceláře povzbudí vaše lidi ke společné práci a odbourají tlak, se kterým se v poslední době musí potýkat.
Pohybujte se
Když zpomalíme, naše energetické hladiny poklesnou, uvolníme se a připravíme se o tolik potřebné endorfiny, které nám pomáhají cítit se dobře. Povzbuzujte proto své lidi, aby průběžně vstávali od počítače a hýbali se, jak je to možné. Můžete to pojmout i formou týmové výzvy, kdy se zaměstnanci podělí o aktivity, které během pauzy dělají.
Jsme v tom všichni společně
Transparentnost a komunikace vize a cílů společnosti do roku 2021 jsou klíčové. Morálka bude posílena, pokud zaměstnanci uvidí, jak mohou jejich činy přispět k širšímu obrazu. Naslouchejte zaměstnancům, protože pak uvidí, že na jejich názorech záleží. Navíc, aby se cítili vážení, je důležité věnovat čas tomu, abyste projevili své uznání, nazývali je jmény a osobně jim děkovali. Povzbuďte také své týmy, aby vás informovaly o úspěších jejich spolupracovníků.
Nechte si od týmu poradit
Vyzvěte týmy, aby sdílely své nápady na aktivity zvyšující morálku. Od knižních klubů přes různé kvízy, online hry nebo neformální virtuální setkání nad pivem – možná budete sami překvapeni, jak kreativní vaši lidé umí být, pokud zapojí své zájmy.
Vymezte pracovní čas
Zaveďte pravidelné pracovní přestávky nebo zkrácený pracovní týden, který umožní zaměstnancům oprostit se mentálně od práce a věnovat se svým potřebám a zájmům. Uvidíte, jak se tento přístup ve výsledku odrazí na produktivitě.
Buďte osobní
Odměňujte čas od času váš tým různými osobními dárky nebo balíčky. Nemusí se jednat o nic drahého, spíše dbejte na jejich účelnost. Tak například nový pár Bluetooth sluchátek pro efektivnější práci z domova může zaměstnanci skutečně přijít vhod.
Nabídněte podporu
Nabídněte zaměstnancům důvěrné místo nebo osobu, na kterou se mohou obrátit, pokud se potýkají s určitými problémy. Poskytněte například firemního psychologa a komunikujte tuto možnost mezi svými lidmi, aby se nebáli ji využít.
-bb-