Internetové burzy prošly za dobu své dosavadní existence třemi fázemi: 1. Firmy jako General Electric a Wal-Mart provozovaly nákup a prodej on-line za účelem snížení nákladů a zrychlení dodávek. (Obchod mezi společnostmi - B2B) 2. Jako další přišly na řadu burzy (třetí strany) - sdružovaly mnoho nakupujících a prodávajících, aby vytvořily skutečný trh. 3. Třetí fáze probíhá právě teď - průmysloví giganti se sdružují do konsorcií. Příkladem mohou být např. Daimler-Chrysler, General Motors a Ford - tyto firmy si vytvořily vlastní virtuální trh. Vzniklo i maloobchodní konsorcium, sdružující Sears, Roebuck a francouzský Carrefour, které nese název GlobalNetXchange. Virtuální burzy sice usnadní cestu k dodavatelům, ti se ale bojí, že na Internetu se mohou dostat jejich důležitá data do nepovolaných rukou. Burzy, financované např. důležitými firmami z oblasti automobilového průmyslu, se díky získaným financím mohou orientovat i na jiná odvětví. Article source The Economist - The Economist online edition Read more articles from The Economist