S tím, jak internetoví spotřebitelé vyzrávají a začínají být náročnější a znalejší, méně tolerují nedostatky na internetových stránkách.
V jednom průzkumu prohlásilo celých 70 % respondentů, že nenakupují a více se nevracejí na stránky, kde byli obtěžováni například pop-up reklamou nebo po nich byla vyžadována registrace, aby se dostali k dalším informacím či instalace dodatečného softwaru.
Další spolehlivé „odpuzovače“:
- nefunkční odkazy,
- zmatená navigace,
- pomalé načítání stránek,
- neefektivní vyhledávací nástroje v rámci stránek,
- pohybující se text a nevábivý design.
V dnešní době se - podle Tiffany Shlainové, zakladatelky The Webby Awards - firmy začínají starat o své stránky více. Dříve bylo hlavním cílem dostat potenciální zákazníky na stránky, nyní je to i nabídnout jim informace, odkazy a služby, které jim maximálně pomohou.
Shlainová jmenuje několik příkladů pro vylepšení stránek:
- Vyhněte se všemu, co uživatele zpomalí nebo obtěžuje.
- Mějte co nejpřehlednější navigační lišty a systém tak, aby návštěvník vždy věděl, kde je a jak se může dostat zpět.
- Vložte přímý odkaz z domovské stránky na kontaktní informace vaší firmy včetně telefonů, faxů, a emailové adresy.
- Zvýrazňujte novinky z odvětví nebo o vaší firmě a často stránky kontrolujte a aktualizujte.
-av-