Od doby, kdy se začal na síti rozmáhat zločin, začíná být stále důležitější prokázat, co jste zač. Firmy vyvíjejí nové nástroje, které mají usnadnit zjištění identity. Nové služby mají umožnit spotřebitelům vytvářet a sdílet potvrzené osobní profily s lidmi, které potkávají nebo se kterými obchodují on-line.
V současnosti se množí partnerství v oblasti populárního sociálního networkingu, například nákupními nebo seznamovacími stránkami, které se zvlášť snaží vyhnout kybernetickým podvodníkům.
Například společnost Trufina, která přišla minulý týden s širším menu verifikačních nástrojů, se nedávno přidala k seznamce HonestyFirst.com a Loveaccess.com.
Opinity Inc., která nově prověřuje věk, vzdělání a zaměstnaneckou historii uživatelů, oznámila nedávno partnerství se stránkami GoingOn.com, Edgeio.com a CNET.com.
Obavy o bezpečnost - zvlášť mladistvých uživatelů - vznáší potřebu pro efektivnější způsoby identifikace než jen uživatelské jméno a heslo. Stránky z oblasti sociálního networkingu se snaží chránit své členy zjišťováním věku, což přirozeně není snadné.
Microsoft. začal vytvářet vlastní identifikační technologie, nazvané Windows CardSpace. Uživatelé by mohli vytvářet vlastní informační karty nebo by mohli získávat osvědčení od důvěryhodného partnera, například od banky. V současné době je celý projekt v ranném stádiu.
-av-