Mezi novými technickými zázraky se televize, která byla vynalezena v roce 1920 a komerčně nabídnuta v roce 1940, jeví jako dinosaurus. Přesto je stále silnější, zvlášť když si uvědomíte, kam směřuje novodobý spotřebitel a co znamená pro společnost.
Lidé mají o sledování televize stále větší zájem. Pokud o tom pochybujete, sledujte největší technické novinky, které se zaměřují na nové způsoby, jak přinášet spotřebitelům věci, po kterých nejvíce touží. Například firma Sony zaplavila svoji show produkty, které dokáží přehrát internetové video na vaší televizní obrazovce. Na Macworld Expo představila firma Apple naprosto stejnou věc. Obecně vzato bylo dosaženo stavu, kdy máte televizi k dispozici 24 hodin po 7 dní v týdnu na jakékoliv obrazovce, kterou vlastníte.
Navzdory řadě internetových alternativ sledují lidé televizní obrazovky víc než kdy předtím. Průměrný Američan například stráví denně u televize čtyři hodiny a 35 minut.
Jak je to možné? Je to stejné jako, když si koupíte místo litrové dvoulitrovou láhev Coca-Coly za výhodnou cenu. Tím, že je v mnoha domácnostech dostupných více než 100 kanálů, lidé prostě víc spotřebují. Možná obětujete část svého času internetovým atrakcím, ale pravděpodobně jej ukrojíte jinde, než ze sledování televize.
Nic, co bylo vynalezeno před více než 75 lety neovládlo lidstvo natolik jako televize, které dnešní novodobé zázraky ještě napomáhají ke sledovanosti.
-av-