Nejlepší způsob, jak otestovat novou myšlenku, je mnohdy jednoduše ji vyzkoušet. Organizace, která zavádí mnoho nových myšlenek, má značnou pravděpodobnost, že řada z nich skončí neúspěchem, je zde však i šance, že přijde i velký úspěch. Čím více toho vyzkoušíme, tím více můžeme dosáhnout.
Řada velkých úspěchů začala neúspěchem. Například Kolumbus selhal, když se snažil najít novou cestu do Číny. Namísto toho ale objevil Ameriku. Šampaňské náhodně objevil mnich jménem Dom Perignon, když omylem nechal dvakrát zkvasit láhev vína. Společnost 3M vynalezla lepidlo, které nelepilo. Zaznamenala však obrovský úspěch se samolepícími štítky na psaní poznámek. A tak dále, příkladů je hodně. Článek přináší několik tipů, jak uspět z prvotního neúspěchu:
- Uvědomte si a dávejte najevo, že když dáte lidem svobodu uspět, dáváte jim i svobodu k tom se mýlit.
- Uvědomte si rozdíl mezi dvěma typy selhání – neúspěchem, kdy se tvůrci čestně snažili o něco nového a neschopností, kdy jim chyběl dostatek úsilí nebo schopností.
- Ujistěte se, že vaši lidé vědí, že čestná selhání nebudou kritizována.
- Veďte lidi k tomu, aby uznávali a veřejně mluvili o svých selháních, když se snažili o něco inovativního. Udělejte těchto selhání příležitosti k učení.
- V prostředí, které je velice náchylné na rizika, veřejně odměňujte čestná selhání.
-kk-
Article source The CEO Refresher - a U.S. website focused on management