Není vyhledávač jako vyhledávač

Už víte, co musíte všechno zvážit při tvorbě webové stránky? Zkuste se inspirovat. Optimalizace pro vyhledávače (SEO), jako součást internetového marketingu leccos napoví.

Optimalizace pro vyhledávače je jediná forma internetové reklamy, která klade důraz na samotnou webovou stránku a přímo do ní zasahuje. Častou chybou majitelů webů je postoj: „Web je hotov, teď to ještě zoptimalizujeme .“ S optimalizací je zapotřebí začít v době, kdy je web teprve na papíře, kdy se rozhoduje o poslání webu, cílovém segmentu, navigaci atd.

1. Nezapomeňte přizpůsobit web cílové skupině (segmentu).
2. Tím se řídí i výběr klíčových slov. 
3. On-page faktory (úpravy na stránce) = hustota klíčového slova v jednotlivých částech stránky, struktura kódu a navigace webu.
4. Off-page faktory (úpravy mimo stránku) = odkazy, které vedou na stránku. Konkrétně jejich počet, kvalita a závislost podobnosti obsahů obou stránek – odkazující a odkazované.
5. Monitoring výsledků

Optimalizaci pro vyhledávače by měl zahrnovat každý kvalitní web. Protože stále mnoho webdesignerů neví, jak takový web vytvořit, není ostudou obrátit se na konzultanty pro optimalizaci, kteří radí, jak web správně vytvořit a zlepšit pozice stránek ve vyhledávačích.

Stále více lidí vyhledává spíše ve fulltextu než v katalogu. Dotazy se zpřesňují a konkurence stránek se zvyšuje. Právě proto je stále častěji kladen velký důraz na dobře optimalizovaný web. Zahraniční studie dokazují, že uživatelé při vyhledávání projdou maximálně 30 odkazů. Největší šanci na úspěch mají však stránky v první desítce, resp. trojce.

-jr-

Zdroj: Lupa - server o českém internetu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Lupa