Nenechte se pohltit e-maily

Celý den vás bombardují e-mailové zprávy. Často se pak stává, že řešení e-mailů věnujete příliš času, který pak chybí jinde. Článek proto přináší tipy, jak efektivně řídit e-mail.

- Pečlivě si vyberte poskytovatele e-mailových služeb. Seznamte se zejména s jeho politikou ochrany soukromých údajů. Dále se zajímejte o ochranu před nevyžádanými zprávami a důkladně zvažte, zda se vám vyplatí schránka zdarma, nebo raději investujete.

- Prohlížejte schránku pravidelně. Vyberte si denní dobu, kdy budete své e-maily vyřizovat. Vytvořte si speciální složky pro archivaci zpráv z různých zdrojů.

- Dejte všem jasně vědět, že nechcete dostávat zprávy určitého typu. Nemusíte patřit mezi příznivce rozesílání vtípků, řetězových dopisů a podobných zpráv na všechny strany. Přidejte si proto do podpisu svých zpráv sdělení, že si nepřejete, aby příjemci poskytovali vaší adresu za účelem rozesílání zpráv, které vás obtěžují.

- Požádejte své známé, aby vám přestali posílat obtěžující e-maily. Když vám někdo z přátel bude neustále zasílat nevyžádané zprávy, kontaktujte jej zprávou, v níž zdůrazníte, že jste rádi, že na vás myslí, ale v zájmu lepšího řízení času jej žádáte, aby přestal. Pokud to nezabere, zatelefonujte mu.

- Používejte filtr proti nevyžádané poště. Vyberte si takový software, který dokáže třídit nevyžádanou poštu do speciální složky, abyste se jí nemuseli vůbec zabývat.

- Neodpovídejte na spam. Pouze byste tím Sommerovi potvrdili, že vaše e-mailová adresa je funkční. Místo toho jej přidejte na svůj seznam rozesílatelů nevyžádaných zpráv, takže jej váš software příště automaticky vyfiltruje.

- Založte si speciální nepracovní adresu. Bude to adresa, kterou můžete uvádět v internetových diskusích, obchodech apod., aniž by se vám pak tyto subjekty, spolu s hromadou spamu, ozývaly do schránky, kterou používáte k práci.

-kk-
Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How