Více než dvě třetiny největších britských firem (FTSE 100) aktivně používají sociální média. V popularitě přitom překvapivě nevede Facebook, ale Twitter. Zatímco účet na Twitteru má 63 z nich, stránku na Facebooku pouze 33. Ukázal to výzkum PR agentury Threepipe Communications, o které informoval server HR Magazine.
Jako první začala používat Twitter farmaceutická společnost GlaxoSmithKline v dubnu 2007. Společnosti Aviva a Tinto dokonce pomocí Twitteru informovaly o výsledcích svých výročních zpráv za loňský rok. Poslední je zatím Tesco, které začalo používat nejprve Facebook a po dvou týdnech i Twitter v březnu 2011. Nejpopulárnější na Facebooku je módní dům Burberry s více než 4 miliony fanoušků.
11 firem z žebříčku FTSE 100 používá sociální média jakožto další kanál pro řešení zákaznických problémů. 6 firmám slouží tento kanál k posilování povědomí o jejich značkách v rámci CSR aktivit. Nejaktivnější na sociálních sítích jsou společnosti z odvětví bankovnictví, pojišťovnictví a maloobchodu. Výrobní, důlní a realitní společnosti naopak nejsou téměř vůbec vidět.
-kk-