Firmy dnes využívají sociální média pro účely marketingu, náboru nebo komunikace s klienty. S růstem popularity těchto nástrojů pochopitelně roste i snaha firem stanovovat pravidla, jak sociální média používat. I když však vaše organizace práci se sociálními médii nijak neomezuje, každý profesionál se zájmem o svou kariéru by měl v tomto směru být obezřetný. Zvažte následující tipy, jak při práci se sociálními médii nepoškodit svou profesionální pověst.
Nejprve zjistěte, co je povoleno. Firemní pravidla pro práci se sociálními médii nejsou dnes výjimkou a vy byste měli jasně rozumět tomu, co vám ukládají. Obecné pravidlo pak zní nezneužívat sociální sítě v pracovní době – i když vám to nikdo oficiálně nezakazuje. Samozřejmostí by měla být diskrétnost, a to i při používání sociálních médií pro soukromé účely mimo práci.
Detaily ze soukromého života včetně fotografií by měli na internetu vidět jen pečlivě vybraní lidé, rozhodně ne široká veřejnost včetně vašich kolegů a klientů. Velká obezřetnost pak platí pro publikování stížností na zaměstnavatele či pracovní události.
Pozor si dávejte také na udržení hranice mezi přáteli a kolegy. Pro kolegy si vytvářejte zvláštní „profesionální“ skupiny se zvláštními pravidly pro ochranu soukromí nebo je směřujte na svůj účet na profesní sociální síti, jako je LinkedIn.
Pokud vás sociální sítě baví a používáte je i pro pracovní účely, zkuste se o tuto svou znalost podělit a využít ji ku prospěchu firmy. Získáte-li povolení od zaměstnavatele, můžete tvítovat nebo blogovat o aktuálních tématech z vašeho oboru. Pomůže to k lepší profesionální reputaci vám i vaší firmě.
-kk-