Možnosti internetové komunikace

Už i v internetové komunikaci musíte být o krok napřed, abyste na trhu uspěli. Je totiž velmi zajímavé sledovat sociální dosahy, které nové komunikační prostředky nabízejí a co sebou přinášejí. V rozhovoru pro slovenské Hospodárské noviny to vysvětluje ředitel internetové divize společnosti OgilvyInteractive Tomáš Jindříšek.

Slovensko i Česká republika mají na trhu internetové komunikace velký potenciál. Ovšem rozšíření internetu tady se nedá srovnávat s tím, jak je internet rozšířen v západní části Evropy. Nové řešení, které na českém a slovenském trhu vznikají, patří mezi velmi kvalitní projekty, které by mohly být za pár let porovnatelné s těmi západními.

Naše výhoda je také v tom, že se manažeři nebojí inovací, jsou kreativní, flexibilní. Zatímco západní manažeři často upřednostňují osvědčené řešení a postupy. Přitom práce v internetové komunikaci je výhodnější řešit věci intuitivně. 

I když je internet jako médium velmi rozšířený a oblíbený, je paradoxně nejméně emočním médiem. Zatímco televize nabízí kombinaci pocitů a dojmů s racionálními argumenty, většina webových stránek obsahuje dlouhé a nudné informace, bez valného významu.Nejdůležitější je lidi zaujmout a ovlivnit, na to by se v multimediální komunikaci mělo myslet v první řadě.

Ovšem sociální dopady internetové komunikace nejsou zanedbatelné. Lidé dnes mohou hledat informace kdekoli a kdykoli a přestávají být závislí na jednostranné komunikaci a především si mohou poznatky porovnávat. Proto už dnes nehraje roli zaběhnutá firma nebo značka, bod číslo jedna je lidi přesvědčit. Proto manažeři, kteří mají na starost firemní komunikaci, jsou často nepříjemně překvapení, že klienti se k jejich vyjadřují, kritizují a že jejich stanoviska jsou časti viditelnější než stanoviska firmy.

Internetová komunikace se dá využít i jako kontakt s potencionálním zaměstnavatelem. Předtím byste si ale měli zjistit o firmě, ve které chcete pracovat, co nejvíce informací o její historii a o pozici na trhu. To jsou věci, které budou na pracovním pohovoru zajímat nejvíce.

-pk-

Zdroj: HNonline - zpravodajský server slovenského ekonomického deníku Hospodárske noviny
Zobrazit přehled článků ze zdroje HNonline