Mohou být introverti dobrými networkery?

Běžnou domněnkou je, že nejlepší pro networking (vytváření sítě obchodních kontaktů) jsou společenské typy. To ale nemusí být pravda. Jediní, kdo z této oblasti obvykle nedokáží těžit, jsou tací, kteří lidi vysloveně nesnáší. Introverti se často zbytečně nezapojují do networkingu, protože mají problém v inicializaci konverzace.

Většina podnikatelů, kteří jsou přímo závislí na tom, zda si jiní koupí jejich produkty nebo služby, má ale přinejmenším základní dovednosti v oblasti jednání s lidmi. I když nejste společenští, je ve vaší moci vytvářet hodnotné konexe a sdílet své ideje. Do této skupiny patří většina lidí a marketing pomocí referencí je pro ně jedním z nejlepších základových kamenů podnikání.

Networking má dvě části. Seznamování se s novými lidmi a sdílení informací o sobě. Extrovert bude asi obratnější při první části, zatímco introverti umějí lépe naslouchat druhým.

Dobrý „networker“ má dvě uši a jedna ústa. Když dobře poznáte osobu, se kterou komunikujete, je mnohem snadnější řešit její problémy.

Je to něco, co se lze naučit bez ohledu na to, jak úspěšní jste ve společnosti. Pokud se necítíte dobře v prostředí, kde se musíte družit a seznamovat s novými lidmi, zkuste seminář nebo workshop, který vám ukáže, jak využívat networkingu efektivněji.


-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com