Výzkum, provedený na **Vanderbilt University** měl za úkol zjistit, jakým způsobem zákazníci využívají Internet. Vyšlo najevo, že existují dvě skupiny zákazníků, u nichž je způsob používání Internetu dán jejich pohledem na svět a sebe sama. Můžeme je označit za aktivní a pasivní.
Aktivní zákazníci jsou přesvědčeni, že za svůj život nesou odpovědnost sami. Internet využívají aktivně a rádi, protože zde získané informace přispívají ke zkvalitnění jejich života. Pasivní zákazníci se na druhou stranu domnívají, že za svůj osud nejsou odpovědní, že je předem určen a že jej nemohou změnit. Ti používají Internet spíše pro zábavu, nikoli však k vlastnímu zdokonalení. Právě tyto vlastnosti do značné míry také určují úspěch určité marketingové strategie.
Podnikatelé by tedy měli při tvorbě marketingových strategií vsadit u aktivních zákazníků spíše na jednoduchost a možnost získat určité informace, zatímco pasivní zákazníci dávají přednost hravosti, animacím a kreativní reklamě.