Podle zprávy Goldman Sachs přinese umělá inteligence do finančního sektoru něco mezi 34-43 miliardami dolarů ročně díky tomu, že bankám umožní další úspory a také nové zdroje příjmů. Pro loajalitu zákazníků je zase důležité, že ačkoli osobní kontakt s bankou bude stále vzácnější, každá interakce bude více či méně přizpůsobena na míru jejich individuálním potřebám.
Podle článku na webu business2community.com je pro mnoho zákazníků z vyšší střední třídy v rozvinutých zemích důležité, aby od své banky získávali bonusy a odměny za loajalitu. Pokud toto banka poskytuje, jsou zákazníci mnohem ochotnější pořídit si u ní v budoucnu další produkt a také ji daleko spíše doporučí svým přátelům.
Umělá inteligence umožní personalizaci
Umělá inteligence bankám pomůže zákazníka rozpoznat, nabídnout mu digitální zkušenost upravenou na míru a také předkládat nabídky na základě jeho skutečném chování. Dále může pomoci tím, že zákazníkům navrhne, kde a jak mohou využít věrnostní body, a opravdu tak získat odměny za loajalitu, což se v současnosti ne vždy daří.
Nasazením umělé inteligence mohou banky také změnit operátory call center v konzultanty, kteří budou se zákazníky vést skutečně přínosné rozhovory, místo toho, aby byli jen pouhými poskytovateli informací. Pro zpracování běžných hovorů mohou být nasazeni chatovací boti.
Mnoho zákazníků si už zvyklo na digitální cestu využívání finančních služeb. Část z nich si však stále přeje řešit tyto záležitosti v osobním kontaktu. Umělá inteligence může pomoci i zde tím, že zákazníkům usnadní přístup k relevantním informacím. V budoucnu díky ní navíc budou poradci schopni rychle vyhledat a poskytnout relevantní informace a celková spokojenost zákazníků se tak opět zlepší.
-jk-