LinkedIn: Profil bez fotografie působí nedůvěryhodně

Ilustrační snímek

Fotografie je stěžejní součást profesionální prezentace každého jednotlivce. Platí to i pro profil na sociální síti LinkedIn. Pokud momentálně hledáte práci nebo chcete udělat dobrý dojem na důležité lidi ve svém oboru, bude právě vaše fotografie na LinkedInu to první, co tito lidé uvidí, když se o vás začnou zajímat na internetu. Pamatujte, že k tomu, aby si o vás udělali nějaký úsudek, jim stačí dvě vteřiny.

Server CBS News proto požádal o radu Nicole Williamsovou, která zastává pozici Connection Director přímo ve společnosti LinkedIn. Dobrá profilová fotografie podle ní vyzařuje pozitivní energii. Při pořizování fotografie proto radí, abyste seděli zpříma, otevřeli oči, usmívali se a mysleli na něco, co vás opravdu baví. Fotografovat by vás měl někdo, před nímž se budete moci uvolnit a působit přirozeně.

Pokud v profilu vůbec nemáte fotografii, dobře se zamyslete, proč tomu tak je. Nemít v profilu žádnou fotografii je totiž podle Williamsové nejhorší možnost, jakou můžete zvolit. Automaticky vzbuzuje v lidech nepříjemný pocit, že máte co skrývat, a tudíž nejste důvěryhodní. Nedůvěryhodní jste i v případě, když máte v profilu kreslený obrázek nebo fotografii, na níž je kromě vás ještě vaše dítě či váš domácí mazlíček. Totéž platí i pro staré fotografie, na kterých se již sami sobě nepodobáte.

Fotografii byste měli vybírat s ohledem na obor, v němž působíte nebo chcete působit. Každý obor si žádá určitý vzhled, ať už jde o střih vlasů nebo druh oblečení. Zvažte také, co je na fotografii vidět za vámi nebo kolem vás, vše by mělo působit profesionálně. Obecně platí, že barevné fotografie působí energičtěji a příjemněji než černobílé.

-kk-

Zdroj: CBS MoneyWatch - server americké mediální skupiny CBS věnovaný managementu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CBS MoneyWatch

Články v sérii

Aktuální

LinkedIn: Profil bez fotografie působí nedůvěryhodně

Aktuální

LinkedIn: Na fotografii záleží