Protože většina Američanů hledá před koupí informace o produktu na internetu, zrodila se nová forma nakupování - „společenské on-line nakupování“.
Tyto stránky jsou stále populárnější a sestávají ze seznamů produktů, které uživatelé doporučují s důrazem na to, co je nové a zajímavé. Tato přístupná forma osobního marketingu nabízí celou řadu příležitostí pro podnikatele s omezeným rozpočtem.
On-line průzkum vede k odbytu
Téměř 90 % respondentů v průzkumu zaměřeném na záměry a akce spotřebitelů, který byl proveden v červnu 2006, tvrdila, že příležitostně nebo pravidelně vyhledávají on-line informace o produktech před tím, než si je zakoupí. Téměř tři čtvrtiny oslovených využívají pro nákup on-line osvědčené a známé webové stránky a 54 % tvrdilo, že je pro ně internet velmi důvěryhodný zdroj informací.
Vzájemné doporučování věcí zvyšuje důvěryhodnost
Internet spotřebitelům akceleruje tok informací a vůbec umožňuje kvalitní interakci. Doporučení produktů takovým způsobem se osvědčuje a návštěvníci se po dobrém nákupu na stránky vracejí. Navíc je velká pravděpodobnost, že je doporučí dál. Tento druh nakupování odráží osobní vkus uživatele, návštěvník se může poučit co je „in“, získat nové nápady a následovat odkazy na produkty, které by sám pravděpodobně nevyhledal.
Stránky mají rozdílné charakteristiky
Zde je několik příkladů nejpopulárnějších stránek:
ThisNext.com, Crowdstorm.com – zde se určuje popularita produktů na základě počtu doporučení uživatelů. Oblíbené položky jsou přirozeně na vrcholu seznamu. Kaboodle.com , Stylehive.com – je zejména pro ženy, Wists.com – uživatelé se zde zaměřují na zajímavé novinky.
Otevřené dveře pro podnikatele
V současné době je může využít každý podnikatel. První krok je získat o těchto médiích informace, zjistit, jak fungují a zvolit svého favorita.
-av-