-kreativita a design: účelnost, kreativita a konzistence grafiky, čitelnost obsahu…
-informační hodnota: informace o vlastních produktech/službách, kontaktní informace, bohatost obsahu, aktuálnost…
-použitelnost: navigace, architektura webu, tisk stránky, datová náročnost, fulltextové vyhledávání…
-technické řešení: použitelnost v minoritních prohlížečích, nezávislost na JavaScriptu a Flashi…
-marketingová hodnota: celková přesvědčivost, vyhledatelnost ve vyhledávačích, intuitivní doména…
Největší váha byla přiřazena informační hodnotě, použitelnosti a marketingovým nástrojům, které dle organizátorů mají největší vliv na úspěch či neúspěch celého webu.
První desítka nejlepších vypadá takto:
1. T-Mobile Czech Republic
2. RWE Transgas
3. RAVAK
4. Microsoft ČR
5. Léčebné lázně Mariánské lázně
6. HEWLETT – PACKARD
7. Česká pojišťovna
8. Česká spořitelna
9. Český Telecom
10. Student Agency
Nejlepší weby oplývají vysokou mírou použitelnosti a přehlednosti. První tři vítězné firmy se také umístily ve dvacítce nejlepších grafických designů. Nabízí se tak otázka, jaký vztah mezi designem a obsahem mají tvůrci webů zaujmout. Je design nejdůležitější, nebo je kvalitní obsah nade vše? Nejlepší cestou je ta zlatá střední - při správném řešení struktury může vizuální podoba zaujmout a nasměrovat zákazníka k dobrému obsahu. Také proto se v současnosti upouští od výrazných grafických a flashových prvků. Všeobecnou slabinou je malá inovace a nevyužití komunikace se zákazníky formou newsletterů.
-ds-
Zdroj: Lupa - server o českém internetu