Tvorba webového obsahu
Co byste měli dát na svůj web? A jak těžké je psát webový obsah? Odpověď samozřejmě závisí na tom, jaký web chcete. Ale pro většinu malých podniků existují některé docela základní požadavky na obsah webových stránek. Zde je uvedeno, co je třeba zahrnout do vašeho webu.
- Vaše logo v záhlaví. Lidé očekávají, že se vaše logo zobrazí v levém horním rohu vašeho webu.
- Název společnosti. Název nelze vložit do obrázku. Vyhledávače by měly problém s jeho přečtením. Takže pokud název vaší společnosti není v textovém formátu, Google jej neuvidí. Umístěte jej tedy mimo vaši grafiku.
- Vaše kontaktní informace. Uveďte adresu s odkazem na mapy Google, na které lze kliknout, pokud máte fyzickou pobočku a doplňte kontaktní telefonní číslo. Tyto informace by měly být snadno dostupné během několika sekund. Ideální je kontaktní spojení v záhlaví či zápatí.
- Co děláte. V úvodu, na dobře dostupném místě byste měli sdělit, co děláte (a co nejméně slovy). Např. společnost Uber využila grafiku s usmívajícím se řidičem automobilu a textem: „Dostaň se tam“. Může být pro vás těžké být takto výstižní, ale takový nápad je k nezaplacení.
- Piště pro zákazníky, ne pro sebe. Krátké představení firmy, které uspokojí i SEO postačí. Dnes nikdo nechce číst dlouhé texty o firmě. Namísto toho se více soustřeďte na obsah, ve kterém sdělíte zákazníkům, co jim můžete nabídnout, jak pomůžete naplnit jejich potřeby.
- Aktualizujte obsah. Pokud je váš web zastaralý, vaši zákazníci budou věřit, že vaše podnikání je také. Udržujte obsah svěží, relevantní, aktuální.
- Standardizujte. Potřebujte domovskou stránku, stránku s kontakty a stránky s nabídkou či řešením pro návštěvníky, případně blog nebo aktuality. Nezatěžujte se mnohastránkovou historií firmy aj. Buďte výstižní a držte web v přehledné formě.
V příštím díle se zaměříme na to, jak prostřednictvím webu nabídnout návštěvníkům přidanou hodnotu.