Jak vytvořit zábavný marketing na internetu

Obchodníci se snaží využít všech prostředků, aby se dostali na přednější místa ve vyhledávačích a tak více na oči svým potenciálním zákazníkům. Platí si odborníky, kteří využívají řadu triků k maximalizaci optimalizace jejich stránek. Existuje ale jedna technika, která je značně přehlížena – mít zajímavý obsah stránek. Jedním z řešení, jak toho dosáhnout, je snaha pobavit, neboť většina lidí se na internet přichází pobavit. Jako obchodník můžete využít tuto informaci pro napojení se na své zákazníky.

- Zábava i reklama. Hlavní prvky takové zábavy se zaměřují na to, co definuje značku a navrhují předání informací humornou a nenásilnou cestou. Zhmotněte marketingové informace do tří až čtyř klíčových bodů a použijte je jako jakýsi filtr pro veškerý kreativní brainstorming. Ať už vytvoříte interaktivní kviz, video, propagační elektronickou kartu nebo něco jiného, položte si následující otázku: Bude si po jeho shlédnutí zákazník pamatovat klíčové vlastnosti mého výrobku?

- Video nestačí. Dnes už nestačí mít na webových stránkách pouze nějaké humorné video. Pokud lidé chtějí vidět humorný klip, existují tisíce stránek, kde jich naleznou velké množství. Namísto toho je nutné zkombinovat váš klip s dalšími interaktivními prvky.

- Vyprávějte příběh. Každý produkt má svůj příběh. Musíte jej ale umět podat zajímavě a využít všech možností, které vám internet nabízí. Možná má vaše firma maskota nebo ikonu, která by se mohla stát vypravěčem vašeho příběhu.

- Navrhujte zábavu jen pro „své lidi“. Nemusíte se snažit oslovit každého, zaměřte se jen na ty, kteří si s největší pravděpodobností koupí váš produkt.

- Vytvořte profesionální výstup. Na internetu je již v současné době hodně konkurenční prostředí. Většina zábavy pochází ale z amatérské dílny a taky podle toho vypadají. Například videa, která projdou digitální kompresí ztrácí rozlišení zvlášť, pokud komprimujete již méně kvalitní materiál, výstup bude velmi nekvalitní.

- Experimentujte. Internet je rychlé médium. Lidé zde hledají stále nové věci, které by je pobavily a které by mohli poslat svým přátelům. Je ale finančně méně náročnější než tradiční televizní reklamy. Kombinace těchto faktorů přináší příležitost pro experimentování, zjišťování reakcí zákazníků a neustále vylepšování.

Internetový marketing je ale třeba zaměřit na kvalitu a uvážlivě jej kombinovat s ostatními druhy marketingu, které využíváte.

-av-
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs