Jak si úspěšně založit e-shop

Během posledního roku využilo nákupů přes internet 14 procent Čechů starších šestnácti let. Ukazuje to průzkum Českého statistického úřadu.

Založit elektronický obchod však s sebou nese i řadu úskalí. Pokud se rozhodnete začít, měli byste počítat s tím, že i když budete obchodovat po síti, budete potřebovat sklad na uložení zboží. Zde hned vznikají první překážky (potřebujete požehnání hygieniků a hasičů pro stavební odbor), objevují se náklady spojené s nájmem, připojením do elektrické sítě, atd. Ve výhodě jsou obchodníci s již vybudovaným zázemím.

Podstatnou otázkou je i samotné vytvoření e-shopu. K němu můžete využít služeb vývojářských společností a svůj obchod si nechat vyrobit na klíč. Tato varianta je vhodná spíše pro velké společnosti. Obchodníci většinou ocení předpřipravený balíček, který jen upraví podle svých představ. Pro nenáročné je k dispozici hotový a bezplatný e-shop.

I do elektronického obchodu je nutné nalákat zákazníky. Nejefektivnější je dobrá viditelnost ve vyhledávačích a zařazení do nejrůznějších porovnávačů cen zboží. Spolupracujte s podobně zaměřenými stránkami, kdy si navzájem vyměníte odkazy.

Návštěvník však ještě není zákazník, aby se ve vašem obchodě zdržel, neodrazujte ho komplikovaným systémem. Důležité je si zákazníka i nadále udržet a získat si u něj důvěryhodnost.

-hp-

Zdroj: Lupa - server o českém internetu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Lupa