Názory firem na kvalitu volání přes IP telefonii zjišťoval v květnu letošního roku výzkum společnosti Digimark s názvem IP telefonie v českých firmách. Zúčastnilo se jej 2 110 respondentů. Návaznost tohoto výzkumu na předchozí výzkumy z let 2004 a 2005 odhalila jisté trendy v této oblasti.
Většina oslovených firem považuje dnes volání přes IP telefonii za „spíše kvalitní“, za kvalitní pak 29 % firem a za nekvalitní 15 % firem. Od roku 2004 byl podle těchto výsledků zaznamenán pozitivní trend. Pokles negativního hodnocení se projevuje i v rostoucím zájmu o volání tímto způsobem.
Zajímavé je také nahlížet na vnímání kvality IP telefonie podle toho, zda firmy tohoto prostředku již využívají, chtějí využívat nebo naopak využití neplánují. Nejpozitivnější názor mají firmy, které již IP telefonii používají. Naopak nejvíce negativní postoj zastávají ty, které o využití IP telefonie zatím neuvažují.
-kk-