Metody měření jsou do značné míry dány jednak firemní kulturou a také její finanční situací a rozpočtem, který má k dispozici vedoucí finančního oddělení. Stejně rozdílná je i typologie a podstata technologií, do kterých chce firma investovat. V zásadě to znamená, že některé investice jsou nezbytné (například do klíčových systémů řízení firmy), ovšem analýzu ekonomických hodnot se u nich stejně vyplatí udělat, protože získaná data nám mohou říci, kdy je nejvhodnější moment pro realizaci této investice.
Autor v článku doporučuje vytváření analýzy hodnot „odspodu“. Začít se musí u infrastruktury – operačních systémů, serverů a databází. Dále se může přejít k podpůrným informačním systémům, jako je například účetnictví, správa inventáře apod. Na vrcholu této pomyslné pyramidy jsou systémy, které představují konkurenční výhodu firmy – např. CRM. Zdroj: Job Universe - server obsahující strategické tipy pro personalisty i uchazeče o zaměstnání Zobrazit přehled článků ze zdroje Job Universe