Influencer marketing: Jak začít?

Influencer marketing je nástroj, který vám může pomoci s růstem. Je to však stále ještě celkem nová disciplína. Proto může být užitečný mít krátký návod, jak na to.

Ilustrační snímek

Podívejme se, jak postupovat při přípravě vaší marketingové strategie využívající influencery.

1. Rozhodněte se, co je vašim cílem a kdo je vaše cílové publikum

Nejprve si udělejte čas na to, abyste porozuměli svým vlastním marketingovým cílům a vaší cílové skupině. Tyto faktory jsou rozhodující pro vaše rozhodnutí začít spolupracovat s influencerem.

Cíle: Čeho vlastně chcete spoluprací s influencereme dosáhnout? Je to:

  • Lepší míra konverze
  • Zvýšení povědomí o značce
  • Nové kontakty do vašeho seznamu e-mailů

Musíte mít cíl, protože jen tak budete moci měřit, zda vám spolupráce s influencerem pomáhá dosáhnout toho, co skutečně chcete. Tato úvaha vám tak pomůže s výběrem vhodného influencera pro váš konkrétní cíl, píše web business2community.com.

Publikum: Měli byste vědět, jaké zákaznické persona jsou pro vás relevantní. Persona je v podstatě seznam důležitých informací o cílovém publiku. Pouze pokud dobře znáte své publikum, můžete hledat relevantní influencery, kteří sdílejí tu samou cílovou demografickou skupinu.

2. Prozkoumejte, jací influenceři jsou dostupní

Nyní si musíte vytvořit seznam influencerů, kteří jsou vhodní ke spolupráci. Hledejte blogy a účty na sociálních sítích, které se nějak zaměřují na váš byznys, nebo alespoň mají nějaké propojení s vaším oborem.

Je to snadné – prostě vyhledejte klíčová slova na Googlu a sociálních sítích. Sestavte si užší seznam vhodných kandidátů pro vaší influencer marketingovou kampaň.

3. Sestavte návrh

V návrhu se vraťte ke svým cílům. Na základě nich si vyberte, zda by vaše spolupráce měla mít podobu blogového příspěvku nebo videa. Příspěvky na sociálních sítích mají krátký život, takže mohou být vhodnější pro propagaci speciálních, časově omezených nabídek.

V návrhu spolupráce nastavte jasná očekávání a pokyny. Když zjistíte, že spolupráce prostě nepřináší výsledky, které jste od ní očekávali, musíte se mít na co spolehnout.

 

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com