Placené prokliky Googlu, kde se měří, jak často kliknou uživatelé na reklamní texty, vzrostly oproti loňskému roku o 20 %. To bohatě předčí 1,8% nárůst, který pro první kvartál předvídala průzkumná firma comScore.
V posledních dvou měsících ale Wall Street zahnal obavy kvůli měření comScore, že Google postihne recese. Namísto toho si internetový gigant vede docela dobře. Vedení pouze vysvětlilo, že záměrně snižuje počet některých reklam za účelem celkového zvýšení kvality a upravení sazeb směrem nahoru.
Google si znovu získal důvěru investorů poté, že bylo zveřejněno, že se jeho zisky zvýšily o 30 % na 1,31 miliard USD nebo 4,12 dolarů na akcii. Celkový obrat 5,2 miliard USD vzrostl oproti stejnému období loňského roku o 42 %.
Google je důkazem, že on-line inzerce je životaschopná, měřitelnější a levnější. Ukázali, že jsou odolní vůči recesi a jejich síla v zahraničí je zoceluje proti slábnoucí ekonomice USA.
-av-