Elektronické burzy - "Kontejnerový přístup" společnosti GoCargo

Zprovoznění internetových burz vyžaduje více, než jen ustanovit spolehlivý aukční proces. Zpráva poradenské společnosti **AMR Research** vydaná počátkem tohoto roku ukázala, že žádná ze 600 zkoumaných internetových burz typu B2B (obchod mezi podnikateli) nedosáhla ani 1 % celkového objemu obchodu ve svém odvětví. Ty ze subjektů, které přežily, přecházejí k dohodám typu „zpětná aukce“ (kde cena klesá, místo aby rostla). Jiní se snaží vytvořit software pro automatizaci procesu nabídek napříč průmyslovými odvětvími.

Schůdnější cestou zřejmě bude práce s jednotlivými průmyslovými sektory. Avšak i zde je jen málo burz typu B2B s dostatkem prostředků, průmyslových znalostí a zdrojů. Výjimkou je burzovní společnost **GoCargo** podnikající v oboru kontejnerové přepravy.

*Datum vydání:* 10/2000
Article source The Economist - The Economist online edition
Read more articles from The Economist