Jasná definice potřeb podniku – projekt musí mít návaznost na základní problémy, které firma potřebuje jeho zavedením vyřešit, a na její celkové cíle. Zajištění zřetelné podpory ze strany špičkového managementu není jen důležité – je povinné, nezbytné, jinak se lidé vrátí ke starému způsobu práce – nedostatečná pozornost věnovaná tomuto bodu je jedním z nejběžnějších důvodů neúspěchu IT aktivit. Řada projektů je vedena profesionály v oblasti technologií, kteří však nemají dostatečnou představu o obchodních či marketingových záležitostech. Složení týmu zabývajícího se implementací IT by proto mělo být vyvážené.
IT projekt málokdy zasahuje pouze jedno oddělení firmy – většinou se dotýká několika sekcí či celé organizace – všechny důležité články by proto měly být na věci zainteresovány. Obchodním procesům, které mají být automatizovány, je nutno porozumět a optimalizovat je ještě před zavedením systému. Podstatnou složkou jsou i pevně stanovená pravidla a standardy, jimiž se uživatelé řídí, stejně jako systematický přístup zajišťující dodržení potřebných časových a kvalitativních požadavků.