Současné e-CRM je budováno na bázi IP adres a služeb. Ty v reálném čase poskytují informace o on-line uživatelích, například jejich geografickou polohu (zemi, město), rychlost připojení, poskytovatele připojení atd. Takové informace doposud získat možné nebylo. E-CRM fungující na bázi IP adres umožňuje dále zejména: - lokalizaci (namíření reklamní kampaně na konkrétní místo na zemi), - bezpečnost (autentifikační kontrolní body), - webovou analýzu (sledování a zkoumání návštěvnosti webu na základě geografických a jiných údajů), - řízení digitálních práv.
E-CRM dává společnostem možnost získat a udržet si zákazníky (uživatele Internetu) z jakékoli části světa, hovořící jakýmkoli jazykem a žijící v jakékoli kultuře. Díky němu mohou společnosti vybudovat trvalé vztahy se zákazníky vycházející z parametrů, kdy, kde a jak budou zákazníci osloveni a poskytující jim relevantní personalizované informace odpovídající jejich životnímu stylu.