Digitální přestavba firmy (2/2): Digitální transformace

V předchozím článku jsme viděli, jak lze přistupovat ke změně byznys modelu  firmy. Co budete potřebovat dál?

Ilustrační snímek

Budete potřebovat ty správné lidi. Konkurovat velkým technologickým společnostem a mnoha začínajícím startupům může být obtížné, je však bezpodmínečně nutné najmout lidi s potřebnými znalostmi. Tito lidé by by měli mít především dovednosti v oblasti technologií a také by měli dobře rozumět zákazníkům.

Článek publikovaný poradenskou společností McKinsey vypráví příběh cestovní kanceláře, která si uvědomila, že telefonování a rozesílání tištěných brožur už dnes není příliš efektivní způsob prodeje. Konzultanti firmě pomohli vybudovat úplně nový tým. Za méně než rok dali dohromady mnoho designérů, vývojářů a agilních koučů. Nová firemní jednotka dokonce seděla ve starém skladu, odděleně od zbytku firmy.

Tento tým vytvořil nové firemní webové stránky a pro obchodní zástupce připravil uživatelsky příjemné prodejní nástroje. Po těchto počátečních krocích byla firma připravena změnu rozvinout i na zbytek společnosti.

Budujeme digitální firmu

Digitální přestavba může znamenat téměř cokoli: může to být jen o přidání nového digitálního kanálu nebo digitální produktové řady. A někdy to je o vytvoření zcela nové, samostatné digitální firmy. Ve skutečnosti některé firmy svou digitální transformaci začínají tím, že koupí už existující digitální firmu.

Závěrem lze říci, že k úspěšnému zavedení změny v širším měřítku nestačí jen vytvořit novou digitální část firmy. Potřebujete digitální řešení prosadit i do zbytku firmy, získávat přitom zákazníky a novou digitální část postupně učinit jádrem  firemní strategie. Abyste toho úspěšně dosáhli, musíte však také změnit firemní kulturu a získat ty správné nové lidi.

-jk-

Zdroj: McKinsey & Company - přední mezinárodní společnost poskytující manažerské poradenství
Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey & Company

Články v sérii

Aktuální

Digitální přestavba firmy (1/2): Jak to vidí konzultanti

Aktuální

Digitální přestavba firmy (2/2): Digitální transformace