Průzkumy prokázaly, že sdílení znalostí a spolupráce se příznivě odrazila na ziscích společností a vytvořila další obchodní příležitosti. Aby byla spolupráce efektivní, lidé pracují ve velkých týmech, které se skládají obvykle z jejich kolegů, zákazníků a obchodních partnerů. Práce v těchto globálních podmínkách vytváří krátkodobé či dlouhodobé vztahy.
Nejvíce znalostí se však údajně skrývá na místech, odkud se nedají zpětně získat – např. v e-mailových schránkách, v interních dokumentech, na stránkách stažených z webu nebo prostě v hlavách zaměstnanců. Sdílení těchto informací napomáhají systémy celopodnikové spolupráce.
Efektivní řešení celopodnikové spolupráce musí zaměstnancům poskytovat mimo jiné možnost: * shromažďovat, organizovat a vytvářet nestrukturované informace, * tyto informace analyzovat, kontrolovat a schvalovat, * učit se od kolegů a z organizačních postupů firmy, * vyhledávat a používat informace jiných pracovníků.
Článek se dále zmiňuje o konkrétních softwarových řešeních celopodnikové spolupráce. Ty se obvykle skládají ze čtyř základních funkcí: 1) webová pracoviště umožňují sdílení znalostí s jinými lidmi (ve virtuálních společenstvích), 2) spolupráce s většinou umožňuje zaměstnancům pracovat samostatně nebo v týmu a přistupovat ke znalostem jiných lidí, 3) podniková báze znalostí zachycuje výsledky online práce a usnadňuje tak jejich další využití, např. pro učení, 4) podniková integrace umožňuje propojení webových pracovišť s transakcemi, na kterých jsou založena.