Příště až budete volat číslo, které začíná na „800“, abyste si objednali z katalogu, webové stránky nebo reklamy, uvědomte si, že je velká pravděpodobnost, že budete hovořit se zaměstnancem zákaznického servisu, pracujícím z domova.
Využívají je i malé firmy, realitní agentury, firmy zabývající se grafickým designem a další, které mohou mít omezené kancelářské prostory.
Podle nedávné studie firmy IDC pracuje jen v USA z domova 112 000 pracovníků a předpokládá se do roku 2010 nárůst na 300 000.
Convergys – firma, která poskytuje zákaznický servis a má největší počet hovorů na linky 800 (asi miliardu hovorů ročně) - právě zvyšuje počet zaměstnanců z domova z 1000 na 3000.
Je to velmi efektivní co do nákladů. Podle studie IDC stojí zaměstnavatele agent v call centru na hodinu asi 31 USD, náklady na člověka pracujícího z domova jsou 21 USD.
Ujímají se i virtuální asistenti pracující z domova, kteří dělají vše, co klasičtí manažerští asistenti v kancelářích. Hlavní důvod jejich popularity je úspora zvlášť pro firmy s nízkým počtem personálu, které chtějí minimalizovat režijní náklady.
-av-