Propad produktivity se nekoná
Nedávná zpráva společnosti Scoop ve spolupráci s Boston Consulting Group, kterou cituje Forbes, sumarizuje výsledky průzkumu tržeb firem v souvislosti s tím, jak se u svých pracovníků staví k práci z domova. Z průzkumu vyplynulo, že společnosti, které volbu ohledně docházení do kanceláře nebo práce z domova nechávají zcela na zaměstnancích, překonaly v uplynulých třech letech v růstu tržeb firmy se zákazem práce z domova o celých 16 procent.
Otázka kauzality
Průzkum zároveň upozorňuje, že výsledky neprokazují kauzalitu těchto dvou fenoménů. Tedy že práce z domova je jediným nebo hlavním důvodem lepší výkonnosti dotyčných firem. Z dat ale jasně vyplývá, že firmám s flexibilním přístupem k práci, s otevřeným přístupem k inovacím a s firemní kulturou, která podporuje vzájemnou důvěru a samostatnost pracovníků, se obecně daří lépe, než firmám, které jsou vůči svým pracovníkům striktnější a konzervativnější.
Hybridní model vede
Z dat citovaných v průzkumu také vyplývá, že 27% britských veřejně obchodovaných společností má, co se týče práce z domova, zcela flexibilní politiku. Víc jak polovina firem (konkrétně 55%) nabízí takzvaný hybridní model, v rámci kterého mohou pracovníci částečně pracovat z domova a částečně z kanceláře. U 17% firem pak pracovníci musí ze 100% docházet do kanceláře.
-mm-