Odpovědní činitelé se proto rozhodli tento problém řešit na globální úrovni. V následujícím týdnu by se měli sejít zástupci regulačních úřadů a klíčových firem působících na internetovém trhu (America Online a Microsoft). Ti podali podnět k úpravě legislativy, v níž by byla problematika spamu a jeho rozesílání přísně postihována. Zatím se proti tomuto novodobému moru bojuje nekonzistentně a metodou „pokus-omyl“ – softwaroví vývojáři navrhnou účinný filtr a spammeři se snaží najít způsob, jak jej obejít (přičemž jsou stále vynalézavější).
V USA zatím neexistuje konzistentní zákon, který by spammery postihoval. Jistý pokrok je ale znát – všechny hromadně rozesílané e-maily musí mít povinně odkaz umožňující odhlášení se z rozesílacího seznamu (unsubscribe). Evropská unie zašla podstatně dále. Přijala direktivu, která výslovně zakazuje rozesílání e-mailů, které si příjemce sám nevyžádal. Všechny členské státy musí toto opatření implementovat nejpozději do letošního října. Existují však důvodné obavy, zda toto opatření nezlikviduje masový marketing úplně. Article source The Economist - The Economist online edition Read more articles from The Economist