Obecně se dá říci, že Internet pomáhá firmám snižovat náklady, vstupovat na nové trhy a uzavírat a obnovovat obchodní vztahy a vztahy se zákazníky. Odborníci tvrdí, že jestliže za 5 let nebude k některému z těchto účelů určitá firma používat Internet, převálcuje ji konkurence, která Internet používat bude. Dojde totiž k velkému rozvoji elektronického obchodování mezi firmami (tzv. B2B) a zvýší se celkový obrat – firmy totiž investují mnohem větší částky, než jednotlivci a také jsou ochotny uzavírat obchody online.
Mnozí manažeři a šéfové firem mají z vlivu Internetu strach, protože již prošli zkušeností se zaváděním informačních technologií. Internet se však od technologických změn liší – zatímco při zavádění informačních technologií se spíše jednalo o izolované zvyšování efektivity samotného podniku, Internet je o komunikaci a spojení s vnějším světem a urychlení všech transakcí a procesů. Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist