Autor přináší pohled na největší hříchy, které jsou páchány na stránkách profesionálů.
- Egocentričnost. Je z uvedených hříchů nejhorší. Návštěvníci přicházejí na stránky z různých důvodů. Průzkumy ale ukazují, že potenciální kupci vědí, jak málo odlišuje top firmy nebo praktiky od ostatních. Očekávají, že se všude dozvědí informace typu: „Naši lidé navštěvovali nejlepší školy, dělají to nejlépe a nejvíce jim záleží na zákazníkovi.“ Hledají ale spíše informace typu: „Známe vás a to, co děláme a už jsme vyřešili problém, který máte.“ Jinými slovy nezabývejte se jen sebou. Ukažte návštěvníkům, že se umíte podívat na obor také z jejich perspektivy.
- Obsáhlost textů. Na profi stránkách je příliš „černo“. Dlouhá slova a věty tvoří dlouhé odstavce. Nuda a šeď. Jeden důvod je, že právníci a další profesionálové jsou na běžného čtenáře příliš rozvláční. Většina z návštěvníků skenuje a pohled na monitor plný textu odradí téměř každého. Je to ale boj, protože krátký text znamená pro řadu profesionálů disciplínu.
- Hantýrka. Technická hantýrka je nevhodná. Pro neznalé v oboru představuje překážku a vysílá arogantní podtext – my umíme, vy nikoliv. Profesionální stránky by měly být jednoduché pro orientaci a navigaci. A k tomu není žargonu potřeba.
- Oschlost. Vývoj dobré stránky vyžaduje hodně energie. Než najdete, nebo přepíšete dostatek článků, obrázků nebo dat, k vypocení alespoň trochu slušné stránky, budou všichni otráveni. S oddechem pak necháte stránku dlouhou dobu bez větších změn, dokud práce s vybudováním nové bude menší než údržba té staré. Technologie dokáže leccos vyřešit a pomoci. Je to ale lidská, nikoliv softwarová záležitost. Udržení „čerstvé“ stránky vyžaduje řadu dobrých zdrojů, energie a také to něco stojí.
- Nudné obrázky. Těch několik obrázků, které lze na profi stránkách najít, jsou typicky okoukané a předvídatelné záležitosti. Například právníci věří, že váhy nebo soudcovské kladívko budou dostatečným doprovodem a podpoří návštěvnost stránek.
- Žádné obrázky. Obrázky zhmotňují. Přestože řada lidí bude namítat, že v jejich oboru nejsou důležité. Například architekt vám poví, že obrázek má cenu tisíce slov.
- Strnulost. Ti nejlepší umožňují uživateli čerpat informace z různých zdrojů. Na to je třeba získat správný postoj a obout se do bot uživatelů.
Webové stránky pro profesionální služby mají omezený účel. Pomáhají nalézt potenciální klienty. Dobrá stránka může, nebo nemusí zakázku získat. Špatná může způsobovat ztráty příležitostí. Kolik hříchů jste napočítali na svých stránkách?
-av-