Profil na LinkedInu je váš životopis v online světě a je jen na vás, zda bude vypadat profesionálně, nebo naopak odradí ostatní od toho, aby vás oslovovali se zajímavými nabídkami. Představte si, že právě jdete na pracovní pohovor. Vstoupíte do místnosti a první, podle čeho vás budou hodnotit, je to, jak vypadáte a jak pozdravíte. Totéž platí i na LinkedInu, který používá stále více personalistů. Vyvarujte se proto následujících chyb, na které upozornil server Socialmediatoday.com.
Neprofesionální fotografie
Fotografie je to první, co si návštěvník vašeho profilu prohlédne. Zkušenému personalistovi okamžitě řekne, jak se oblékáte a češete, jak jste na tom s hygienou, v jakém prostředí se pohybujete, co vyplývá z výrazu vaší tváře apod.
Dlouhá nečinnost
LinkedIn je sociální síť, na které ostatní pravidelně sledují vaši aktivitu. Pozorují, co se mění ve vašem profilu, co komentujete, kdo vás doporučuje apod. Vyplatí se proto rozvrhnout si například 10 minut denně, které zde strávíte.
Špatná úroveň jazyka
Překlepy a hrubky dobrý dojem neudělají. Vše, co napíšete, si proto důkladně zkontrolujte. Ať je váš mateřský jazyk jakýkoli, vyplňte si profil také v angličtině. Zde platí dobrá úroveň jazyka dvojnásob.
Odkazy na osobní webové stránky
Dobře si rozmyslete, zda je pro vás výhodné uvádět v profilu na LinkedInu odkazy na váš profil na Facebooku nebo Twitteru nebo dokonce na vaše čistě soukromé webové stránky. Zbytečně neupozorňujte na věci, které vám mohou uškodit v kariéře.
Doporučení pouze od přátel
Doporučení od ostatních uživatelů LinkedInu by měla odrážet vaši profesionalitu. Pokud budete mít v profilu pouze doporučení svých spolužáků a kamarádů, může to vzbuzovat podezření.
Nedostatečné popisy pracovních zkušeností
Z toho, jak popisujete svá předchozí zaměstnání, by mělo být jasně patrné, jaké úkoly jste plnili a jaké odpovědnosti nesli.
-kk-