S rostoucím počtem uživatelů sociálních médií roste i hrozba, kterou tito uživatelé představují pro své zaměstnavatele. Článek upozorňuje na základní bezpečnostní rizika spojená s využíváním sociálních médií a radí firmám, jak se lépe chránit.
- Neignorujte riziko. Připuštění rizika představuje základní krok.
- Neodkládejte zavedení postupů k ochraně firmy. Vše začíná nahoře. Je třeba jasně vymezit, co je a co není přijatelné. Pak přichází na řadu podpora, kterou byste zaměstnancům měli poskytnout ohledně povolených způsobů používání sociálních médií.
- Nezapomínejte školit zaměstnance dle definovaných postupů. Zaměstnanci by měli jasně pochopit vaše pravidla. Těžko mohou dodržovat něco, o čem nevědí nebo tomu nerozumějí.
- Nezapomínejte sladit politiku používání sociálních médií s dalšími firemními politikami ohledně informačních technologií. Pravidla práce se sociálními médii by měla doplnit již existující základní pravidla, jako jsou například bezpečná hesla.
- Nezapomínejte monitorovat aktivity zaměstnanců na sociálních médiích. Existuje řada automatizovaných procesů, jak sledovat, co zaměstnanci na internetu navštěvují. Můžete jmenovat i zvláštního pracovníka odpovědného za reprezentaci firmy na sociálních sítích.
-kk-