Hovoříte-li k podřízeným, je třeba vyhnout se aroganci a žoviálnosti. Dalším činitelem je důvod, proč se lidé vaší prezentace zúčastňují – je rozdíl, zda jsou motivováni sociálně, finančně nebo rozumově. Jak jsou obeznámeni s tématem přednášky? Jaké je jejich vzdělání – jiný přístup budou vyžadovat lidé vzdělaní technicky a jiný posluchači např. humanitního zaměření. Jakou reakci očekáváte – ta záleží na tom, co a komu sdělujete. Jinak budou reagovat například na zprávy o propouštění lidé, kterých se bezprostředně dotýkají, a jinak ti, kteří mají své místo jisté.
Jednou ze základních a pochopitelných otázek, které si posluchač klade, je: „Co mi toto setkání přináší, čím je mi prospěšné?“ To je třeba mít při tvorbě projevu neustále na mysli. Čím více dokážete zjistit o svém publiku – žebříčky hodnot, zkušenosti, potřeby, ale i demografické činitele (věk, ekonomická situace, věk, vzdělání), tím budou šance na úspěšnou prezentaci větší. Zdroj: Businesstown - Informace z marketingu, vedení firmy, řízení, personalistiky Zobrazit přehled článků ze zdroje Businesstown