Moudří manažeři dokáží této lidské vlastnosti využít ku prospěchu celé organizace. Jestliže je člověk s funkcí svých nástrojů spokojený, je i po pracovní stránce produktivnější. Dodavatelé softwarových nástrojů pro správu znalostí se velmi často ohání personalizací – je však třeba si uvědomit, že personalizace není totéž co osobní vztah a neposkytuje pocit vlastnictví.
Jednou z podmínek, za kterých vzniká osobní vztah k určitému nástroji je jeho bezporuchovost a bezproblémovost. Pokud má člověk například s nějakým softwarem jen problémy, nikdy jej nepřijme za svůj a nebude mít radost z jeho užívání. Pro manažery na druhou stranu platí, že by měli svým zaměstnancům poskytnout některé nástroje i pro osobní, nikoli jen pracovní účely. Osoba, která dostane od zaměstnavatele například notebook, ale nesmí na něm ani napsat dopis svým známým, ani používat Internet a dále se vzdělávat, jej bude považovat pouze za nepříjemné břemeno a ke sdílení znalostí ji nikdo nepřinutí. Article source KM World On-Line - internetový magazín o problematice správy znalostí Read more articles from KM World On-Line