Právě lidé si budou na nový systém zvykat a budou se jej učit používat. Proto by se znalostní audit měl týkat právě jich, stejně jako konzultace nákupu a implementace vhodného systému pro správu znalostí. Před implementací systému správy znalostí je třeba zjistit, jaké informace a znalosti se ve firmě používají a kdo je používá. Zjišťují se znalostní schopnosti a kapacity organizace a provádí se důkladné prozkoumání stávajících zdrojů a aktivit v oblasti správy znalostí.
K-Audit zjišťuje fakta, analyzuje je, interpretuje a vytváří shrnutí, na základě kterého se mohou odpovědní vedoucí dále rozhodovat. Součástí auditu je i studie informačních a znalostních strategií organizace, struktury znalostí a toku znalostí mezi jednotlivými zaměstnanci a podnikovými jednotkami.
Jak již bylo uvedeno, v centru pozornosti musí stát zaměstnanci. Bohužel se velmi často zapomíná na ty, kteří přímo nepracují se znalostmi a informacemi. Dnes se však všichni zaměstnanci ve firmě dají považovat za znalostní pracovníky, protože všichni vytváří, předávají a přijímají znalosti, byť i v rámci velmi malé skupiny lidí. Jejich znalosti jsou pro organizaci stejně důležité jako znalosti specializovaných odborníků.