Téměř všechny procesy změn v organizaci se koncentrují okolo lidí. Ani instalace té nejmodernější technologie nebude nic platná, jestliže ji zaměstnanci nebudou používat. V takové situaci je proto třeba nejprve získat podporu a zájem zaměstnanců. Změna potřebuje také jasné cíle a musí být měřitelná. Měření je výhodným nástrojem, protože koncentruje pozornost lidí na potřebné oblasti, sděluje lidem, co je důležité a že jsou součástí většího plánu. Výsledky je pak možné použít při úpravách změny a budoucích projektech.
Lidé nemají změny příliš v lásce. Nejlepší způsob, jak se vyhnout odporu při změnách je proto motivace zaměstnanců. Důležité je zahrnout je do procesu hned od začátku, opakovaně vysvětlovat důvody změny, prezentovat jasnou strategii a vizi a respektovat názory ostatních. Pak může pomoci již zmíněné měření a vizualizace pokroku. Chybná je také tendence organizací rozbíhat paralelně příliš mnoho projektů. Při velké změně by v organizaci žádné další změny probíhat neměly.